tjugo och ett

 
 
En vacker dag.. eller ja, just denna sak gjorde dagen lite mindre vacker.. hittade vi musbajs i vårt kök. Här skulle man kunna tänka sig att mina månader i Tanzania skulle ha härdat mig såpass mycket att en liten mus här eller där inte spelar någon större roll. Men..
Vi i herrgården gjorde ett  o r d e n t l i g t  ryck och städade så det stod härliga till. Tvättade alla sofföverdrag, dammsög, diskade, slängde gammal mjölk (..från oktober) och själv duschade jag kylskåpshyllor. Dagen efteråt fann vi en liten mus i en luten musfälla. bra.
När köket sedan var musfritt och Vättern hade börjat frysa blev det plötsligt den tjugoandra januari, bra dag, närmare bestämt min födelsedag. Jag blev minsann ordentligt firad, på ett festligt folkhögskolevis

 
De sjöng den klatschiga födelsedagssången (som alla icke-musikare avskyr över allt annat) i matsalen och då fyller man verkligen år..
På kvällen bidde det konsert med självaste trumpetaren PETER ASPLUND och Tranås storband. festligt.
 
 
Och när jag sedan kom hem, sent och smög in i köket fann jag där..
 
 
..massa folk och massa fest, för mig, tänka sig och TVÅ tårtor, inte illa.
Jag har minsann fina vänner.

 
Festen varade lite för länge. Men vad gör väl det??

 
Dagen därpå såg vi på film på Livsåskådningen, bra lektion liksom. 
Och rejält vackert var det där ute.
Vi var ett gäng som sedan gick och avnjöt Les Miserables på bio. å. å. å rejält se- & hörvärd.
För att göra denna vecka ännu lite mera festlig åkte vi ett gäng till Ulricehamn för att åka skidor. Vi valde verkligen rätt dag. Perfelt snö, perfekta backar, perfekt med sol och perfekta vänner. Inte illa.

 
TACK ni som var med och gjorde födelsedagsveckan sådär episk och perfekt.