livetlivetlivet

igår morse körde jag mor&far till flyget som skulle ta dem till en helfin vecka på samos. så nu tar jag och syster hand om den allra gulaste villan på lisakullavägen. karibu.
igårkväll kom min tanzaniasyster hit och hade en fin pysselafton med mig.
idag spelade jag piano för en av tanterna på jobbet och det lät för illa men hon bara satt där och log.
när jag kom hem hittade jag en hel drös med gamla flöjtduetter som jag har spelat på diverse konserter och märkligt nog så satt det mesta kvar i fingrarna. taggar jönköping och ett helt år med musik.
 
 
i afton hade jag och syster kvalitetstid på uterummet och fullkomligt njöt av ledigheten.
alldeles nyss promenerade vi ner till sjön iförda varsin pippitröja, försökte ta död på en orm och vandrade ut på bryggan.
nu lyssnar jag på chopin, tittar på den sagolikt rosa himlen och ä l s k a r att vara ledig (visserligen bara en dag) och veta att jag kan ligga och läsa hela natten och sedan sova tills jag vaknar.
 
 
imorgon väntar svampplock, secondhandfynd och en avslutande pannkakstårta. 
nu: sovasova
 
 
bara bra