pt 1

en viss dam i mitt liv har efterfrågat lite mer kontinuerliga uppdateringar. jag ska se vad jag kan göra åt den saken. här kommer i alla fall första delen av min helg..

för den som föredrar det i ord:
sista dagarna med britterna spenderade klassen tillsammans, iförda diverse rödblåvita utstyrslar.
En onekligen omtalad vadslagning resulterade i att jag fick permanenta håret på min rumskompis Jenny och vacker blev hon minsann, det med basta.
Vi lyckades ta oss igenom nästan en hel universitetskurs på 7.5 hp, på en helg. Det enda som fattas nu är en svängom till Tanzania samt en feteuppsats om diverse katolska missionsläror, lite Ansgar och EFS..
Ja, nu är alltså delar av klassen ivägskickade till Sheffield (och Älmhult) för att där fortsätta bibelstudierna. Därmed består vi nu bara av afrikaner. Vi gör inte mycket annat än att dansa waka waka och koka ugali.. och imorgon sätter swahilistudierna igång på riktigt och sen är det bara att skaffa lite mer malariaprofylax och så är vi redo.. eller?