Lillasyrran: Jonklapu, Johankeln, Hanklo, pysen, gumsegrisen, Johanna

Tjohoo Johanna (lillasystern) här

Jo det är ju så här, med tanke på all den internetfria tid Camilla numera har när hon befinner sig mitt i Afrikas ingenstans, att jag då skulle kunna slänga in något trevligt inlägg här på bloggen under hennes frånvaro (jag älskar att kunna andras lösenord)

De som känner Camilla, denne fantastiske brud, vet hur galet mysig hon är (därav bloggnamnet) och hur ofta hon får en att sätta upp henne på dagens guldkorn

Något fint Camilla gjorde för mig redan som ung, var att skicka ett brev (eller ja, lägga på mitt skrivbord) där det stod:"Du är inbjuden till kalas i lekstugan // en hemlig vän"
Jag blev jätteglad och knallade iväg till lekstugan där Camilla satt och hade gjort det mysigt med nallar och leksaksserviser. Kan ni tänka er vad jag, denna otacksamma unge, gör då? Börjar gråta och ropar: "Var det bara du? Jag trodde det var någon annan?" (Sedan dess har jag ofta haft dåligt samvete)

Varje gång antingen Camilla eller jag ska ut och resa finner jag alltid en lapp någonstans, på kudden, i reseväskan, i garderoben, på spegeln osv. Vad är finare än kärlekslappar från syster?

Innan Glimåkravistelsen hittade jag till exempel dessa lappar




(hehe, tagen på bar gärning i Camillas garderob!)

Såå..
Nu när Camilla är borta, då lägger ingen fina lappar härochvar.
Då citerar ingen Greveholm och Lejonkungen 3 med mig dygnet runt.
Jag Taggar till MAX,
25 april 2012 (då blire partparty)


Syskonkärlek på hög nivå!




Wiie

Det var allt för mig gott folk

// Johanna

bettan

Klockrent Johanna! Vad fint med brevet till lekstugan! :) hehe..

camillis

johannaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

gillar dig, tack!