Bilar i snö och allt är vitt.

Efter en avklarad tenta blev jag visst ledig en vecka. Stora resplaner innehållandes det mesta smiddes. En styck halsfluss deluxe golvade mig dock totalt. Tack vare sisådär fyrtio tabletter inmundigade på bara några dagar, en massa fina människor med stora hjärtan som trycker i mig vätska, en hel drös med filmer och filtar så vaknade jag  ä n t l i g e n  upp i morse med noll feber och noll drickbesvär. Tack Gud!
Vaknade även upp till årtiondets snökaos. Hurra, tänkte jag och spatserade ut.
 
 
När man inser att den tydligen alltid har stått där.
 
 
När gårdagens fantastiska fickparkering plötsligt känns så väldigt onödig.
 
 
När man råkar trilla. Alldeles för nära bebott område. Hoppas att ingen såg och först flera timmar senare inser hur ont man har.
 
 
När man kröner sig själv till Isdrottningen (fast givetvis en god sådan) och paraderar fram genom snöallén med kameran som sitt starkaste vapen.
 
 
Heja magiska Vinterland! Heja heja syster som ska vinna mot influensan! Heja antibiotika och länge leve friskheten!