Systraskaran

 
Jag har haft två på raken följande fantastiska helger, sällskapad av alla mina systrar och svägerskor.
 
 
Nere i Lund blommade äppleträden, gräsmattornas grönska spirade och vi begav oss ut på cykeltur till Tirups örtagård. Ett hett tips för den blom-/växt-/kruk-/mat-/örtintresserade.
 
 
Majsolen strålade ikapp med oss och vi pendlade mellan eufori, stämsång och framtidsplanering. Långfrukost med nybakt, grill på innegården och picknick i botaniska trädgården. Jo, jag tackar jag.
 
 
Helgen dessförinnan tåg jag tåget för att möta våren i Uppsala tillsammans med Tobias alla systrar. Där nalkades valborg och åh, vilken härlig stad.
 
 
Gravidmagarna samsades med de medföljande små syskonbarnen som gjorde sitt allra bästa för att liva upp stämningen.
 
 
 
 
Vi lät stegräknarna jobba, strosade runt kring kungagravar, turistade i city och höll oss strikt till libanesisk kost.
 

Alla dessa systrar. Tänk vilken rikedom.