Dagens bild 21/1

 
Det är kanske något märkligt med mig men ibland känns det som att min tid rinner ifrån mig, som att jag har fått färre timmar än alla andra. 
 
Att jobba heltid, övertid, driva eget företag, rå om ett hundra kvadrats hushåll med sjuttiofyra krukväxter (ja, fast då är det ju inklusive gran då) och sen försöka få plats med vänner och familj på det, kräver en viss effektivitet. 
 
Men den senaste tiden har jag drabbas av ordet prioritering, p r i o r i t e r i n g. Ett jobbigt, vidrigt och ibland ganska bra ord och fenomen som får mig att stanna upp och klura på vad det är som verkligen är viktigt.
 
Nuförtiden försöker jag att inte tänka "Jag har inte hunnit det" utan istället "Jag har inte prioriterat det". Det skapar nämligen nya perspektiv.
 
Det jag egentligen ville säga med detta var: Istället för långa texter kommer nu ett tag framöver det jag gillar mest: bilder!