Värmland


 
Den här helgen åkte jag till Värmland.
 
överkonsumerade varma drycker, promenerade i skogen, träffade hutlöst bra människor, sparkade på gula löv, iförde mig raggsockar, hade kvalitetstid med systrarna, spelade massa flöjt, skrattade tills magen värkte, fick redigt fina samtal, badade tunna under stjärnhimlen, badade i den något kallare sjön, sjöng trestämmigt i bil, åt mina tio godisar (som av någon underlig anledning ökat i antal de senaste åren), åt, lyssnade till kloka visdomsord, paddlade kanot, såg solen gå upp över en frostbelagd värmlandsväg, dansade loss till afrikanska rytmer, satt framför brasan och pratade om och med Gud, utklassade grabbarna grus på kortspel och satte mig sedan på ett tåg från Arvika till Oslo och kunde konstatera att denna tradition är något av en favorittradition
Ett och annat rådjur fick stryka med. Det är smällar man får ta om man råkar passera fel väg vid fel tillfälle och råkar vara rådjur. 
 
 
 
 
Tack och bock. Vi ses om två år.
49
Helena Persson

Hej fina Camilla!
Härliga bilder...
...som vanligt!!! Man blir alltid väldigt sugen på att komma och vara där du är och liksom krypa in i bilderna.
Om man få höstlov i Norge skulle det vara kul att träffa dig få fred.v.44. Vi ska vandra på Komosse, laga god mat ute, kanske blir det våfflor, bada i Kallbadhuset om intresse finns och kanske ha lite mys.
Saknar dig! Kram från Helena.

Camilla

ÅH! Du gör mig så glad Helena!!
TACK för förfrågan! Det låter hur bra som helst och hade det inte varit för att jag skulle satt mig på ett flyg till Tanzania dagen därpå så hade jag minsann gripit denna mysiga möjlighet till kvalitetstid med er.. Typiskt typiskt! Hoppas jag kan få ha en liten visit innestående..? kramkramkram