folk (is)

 
Idag åkte jag och min dragspelande vän till Fjärås för att renovera ett dragspel. 
KÄRA VÄRLD vad det fanns många dragspel i Fjärås!
Jag har nog sett fler dragspel idag än vad jag någonsin gjort eller någonsin kommer göra, flera hundramiljoners miljarder.. eller ja, ett par hundra iallafall.
Så många att jag inte ens kunde fota alla dragspelsfyllda rum.
Men jag fick minsann min dagliga dragspelsdos och det med råge.
 
 
Jodå, visst hittade jag autografen jag sökte efter..
 
 
När vi efter några dragiga timmar var färdiga tog vi en svängom till Fjärås bräcka för att sedan fortsätta färden till götlaborg och ännu fler folkisfolk..
 
 
Vi hängde i Stadsparken. Grillade. Frös. Skrattade. Hörde folk spela i fjärran. Mindes svunna tider. Blev nostalgiska. Konstaterade att musiklinjen fått sitt tolfte par (!) Tittade på djur. Satt i soffan.
 
 
Japp. Typiskt bra dag. Tack för det.
49
aggebagge

tolfte par?!?

Jossan

Såå himla fin dag!!! Tack för att ni kom! Oj vad mycket dragspel, jag måste nog dit och ta mig en titt ;)

camilla

TAACK själv jossan! Absolut att du måste dit! Gör det!
Agnes, gissa vem? Eller snarare vilka? Otippat men trevligt!

Markus

What? 12:e? Nu blir man ju änna nyfiken.

camilla

hihi! jag älskar att jag gjort folk helt galet nyfikna och att jag gått och blivit en riktig skvallertant.
Nåväl, de kanske egentligen borde berätta det själva. Fast det funkar ju sällan så på folkis..
Det har något att göra med Gotland och en viss trombon.
Okej?

Markus

Ja, den såg man inte komma. Men vad kul!

Emsis

Nej men vad är det jag skådar med mitt icke uppochnervända öga? Skvaller! Om mig :p tihi