en välsignad och vacker jul

 
Så var det jul igen
och jag är åter med familjen nu men
så många saker har hunnit hända sen sist
och min uppdatering har väl en och annan brist.
Senare kanske jag kan hitta på några genomtänkta skäl
nu är jag i alla fall hemma och lycklig och frisk likväl.
Med hela familjeskaran samlad under samma tak
firar vi jul med både frid och buller och brak.
Äta gör vi med råge kan du tro
och jag glädjs så över att äntligen få bara vara i lugn och ro.
Juldagens morgon firade vi på bästa vis minsann
vi delade med oss till pensionärer på hemmet av det vi kan.
Sång och glädje och musik ville vi ge
och det var så fint att både få se deras tårar och se dem le.
Det allra bästa är att nu väntar ännu en tid
med ledighet, glöggdrickande, pyjamasdagar, filmmys och julefrid.
En välsignad och vacker jul önskar jag er
och av tomtebloss och familjekramar hoppas jag alla får mer.