Oschlo

 
Så, nu är jag hemkommen.
Oslo är fantastiskt. Älskar norska. Här finns världens mest utvecklade kollektivtrafikssystem. Här finns gatumusikanter i massor. Vackra byggnader. Solen lyser. Här finns människor från alla möjliga håll och kanter och sisådär 50.000 av dem råkar vara svenskar. Här finns jobben. Och framförallt, här finns Clara.
Det kommer bli en bra höst det här.
 
   
 
Har delat ut hutlöst många CV:n, snakket norsk, gått gata upp och gata ner, suttit på operataket, tittat på kollektiv, lägenheter, rum & hybels, nästan råkat köpa en lägenhet.. sett på Beck, gått på jobbintervju, ätit glass med hjortron och träffat fint folk. 
 
 
Lite kuriosa. Jag lärde känna Clara på Åh. Hon bor utanför Oslo och jag frågade lite försiktigt om jag kunde få husera hos hennes fantastiska familj några dagar. Hela familjen är svensk men med norskt påbrå.
Jag och Clara är det nya dreamteamet och hösten kommer bli typiskt bra, jajamensan.
 
 
Efter någon dag anslöt även fina Karin & Oskar och det bidde ännu mer festligt. Vi hade kvalitetstid och gjorde Oslo, med råge.
 
 
Efter fem fina dagar satte jag mig på bussen hem och härnäst väntar en familjeroadtrip med start om några timmar. Därefter åker jag tillbaka till grannlandet i väst, för att stanna.
 
hej så länge
 
Hanna

ååhå, du fick jobb alltså! HURRA!!

Svar: nej, inte än.. men snart förhoppningsvis..
Camilla Dotevall