två månader till juldagen

 
sitter helt allena på mitt rum och blickar ut över ett snötäckt (eller ja, lite lätt vitpudrat) jönköping. vackert. men konstigt.
har inte sett snö på väldiiiigt länge (för den uppe på Kilimanjaro räknas inte).
idag startade jag dagen med en timmas flöjtensemble där vi köttade oss igenom minst trettiotre jullåtar. fortsatte sedan med ett körrep där vi började repa (tamtadam) JULLÅTARNA inför årets stora candlelightkonsert. å å å. när vi sedan efter idrotten slog upp dörrarna kunde vi knappt hålla tillbaka ett skratt. snö. massa snö. mycket märkligt.
just nu äter jag upp det sista av yoghurten. taggar med massa julmusik. har sällskapspackat med kusinhanna som far till kenya på en tvåveckorstripp imorgon. själv tar jag mitt pick&pack och åker mot mitt älskade SÄTILA. bara bra. fast ändå lite knepigt att bara lämna alla de människor som man verkligen levt tätt inpå under mer än två månaders tid.
nåväl. nu ska jag vattna mina blommor, avsluta packandet och sedan sitta lite i mitt fönster och drömma.