spontant. underbart.

 
 
Det bidde ännu en fin och festlig helg. Lördagen startade jag med en redig pannkaksfrukost framför den eminenta utsikten. åt tills det verkligen inte fanns plats för fler pannkakor i magen och när jag är som allra mättast ser jag ett fantastiskt sms från morbror som bjuder in mig till familjens pepparkaksbak. åh, givetvis tänkte jag och kollade upp första bästa buss till ulricehamn.
 

 
 
Hos kusinerna blev det sedan pepparkakor av alla de slag. Min favorit var elefanten.. av någon anledning.
Det blev en hel elefantkaravan för min del.
En annan riktigt festlig var pusslet:
 

 
Vi bakade massa pepparkakor. drack massa glögg. tittade på  massa bilder. pratade och myste en hel massa. Mina kusiner är så fina. Jag följde sedan med dem till kyrkan och där fick jag frågan om jag ville vara med och spela lite i lovsångsteamet. visst. spontant och fantastiskt.
I väntan på bussen hem strosade jag runt i alla julpyntade butiker och konstaterade att det inte bara är jag som tycks ha börjat med juleriet ordentligt i tid.
Pratade med en farbror som skrattade åt min pepparkakspåse och åt det faktum att jag satt på bussen med alla dessa pepparkakor och bidrog med en god doft i hela bussen. Fast han tackade vänligt men bestämt nej till att smaka.
 
 
Väl hemma på internatet så blev jag genast rejält populär. Inte bara för den här burken ovan är en sådan partyhöjare i sig, utan särskilt med tanke på dess innehåll. 
Och har du vägarna förbi Jönköping så bjuder jag på pepparkaksfika.
tack familjen Persson för att ni är så asaballamegabra!