tredagar


 
igår

gårdagens blöta konfirmandafton blev riktigt festlig och bortsett från bra samtal, genomblöta kläder, rejält massa skratt, lite träningsvärk, mycket bön, vittnesbörd och nya fina minnen så resulterade den i ett gäng glada bilder. kanske kommer de upp för allmän beskådan en vacker dag. gud vet.


idag

fin morgon. fin dag. fin afton.
lillasyster tog cykeln och ett gäng vänner och begav sig till gotland. ja, de CYKLAR alltså till gotland. det gick någon timme och sen var första punkteringen ett faktum.. men allt löser sig och nu håller jag tummarna för att de ska få världens bästa vecka och att alla deras tält står emot allt regn som svesnk midsommar har att erbjuda.
jobb. kvalitetstid med de äldre.
spenderade en lång stund med syster på en varm klippa. efterföljande bad var givet. tog sedan vägen över en sommaräng och detta resulterade i både en två och tre sagolika buketter.
låg på balkongen, kvällssolen i ögonen, mätt, far spelade gitarr och jag blundade.


imorgon
 
midsommarafton. mid-sommar helt enkelt. hej vad tiden går, nu går vi redan mot mörkare tider..
det finns så många böcker att läsa, så många människor att träffa, så många platser att besöka, så många instrument att spela och så mycket jag vill lära mig men jag inser att ju längre jag gör listan desto mindre får jag gjort så just nu jobbar jag på att lära mig prioritera. alla råd mottages tacksamt.
imorgon bitti blir det tidig uppgång och jobb.
sedan släktkalas i u-hamn. färskpotatis med gräddfil. dans.
 
nu
 
sova.