FINFRAMMAT

Ah, fortfarande har jag inga aao men hoppas det inte hindrar er fran att lasa..
Sitter annu en gang i Dodoma men denna gang befinner sig betydligt fler wazungu (vitingar) i samma rum.. ja, eller inte helt sakert for forra gangen jag var har sa skypade jag hem och kunde se hela slakten sa pa satt och vis var de ju har ocksa..
Hur som helst, idag ar MOR OCH FAR HAR!!!
ah, det har ar en lycklig stund. De kom med bussen fran Arusha i onsdags och nar jag sag dem kunde jag inte halla tararna tillbaka och alla tanzanier skrattade och klappade i handerna nar mina hett efterlangtade paron steg av bussen och vi rusade mot varandra.
De borjade sin resa med en safari (safari betyder dock resa pa swahili.. forvirrande) i Arusha och akte sedan den okanda vagen mellan Arusha och Kondoa dar jag och Johanna hamtade dem. Vi akte till Aya och dar fick vi visa vart hus, vara liv, vara grannar, vara matlagningsskills, vara elever (som numera ar hundra plus till antalet..) och var vardag.

Imorse tog vi saledes bussen till huvudstaden dar vi nu befinner oss. Vi har atit pa kinarestaurang (och ja, det ar nog allt vi hunnit med an sa lange) och nu vantar tva helfina dagar med diverse trevligheter.

Jag har sa svart att forsta att det ar pa riktigt, sa fort de har akt sa kommer jag tro att det hela bara var en fin drom och forst nar jag kommer hem och berattar om allt och de kan relatera till en del sa kommer jag inse att det faktiskt var har. Jag ar sa oandligt tacksam!!

Mor och far hade med sig REJAAALT MASSA ENGELSKABOCKER och andra roliga ting..

(MIKAEL, JOHANNA & MARIE-HELENE TAAAACK FOR FILMEN!!) (HANNA, ULLIS & EMMA TAAAACK FOR KANSKE VARLDENS TREVLIGASTE T-SHIRT!!)

..och de har uppdaterat mig om allt vad som hander dar hemma och tydligen ar det fler an vantat som laser min blogg och tydligen har jag (helt ovetandes) lyckats oroa bade den ena och den andra med mina alltfor arliga vardagsskildringar.
saa, harmed vill jag be alla oroliga sjalar dar hemma om forlatelse och jag lovar att inte vara lika arlig i fortsattningen..




2manadersgransen passerad, check.