dodoma

Tiden är knapp. Internet-tiden alltså. Tid är väl annars det man har mest av här..
Men Dar Es Salaam-Morogoro-Dodoma. På bara några dagar, snart kan även jag räkna mig till de väl berestas skara.
Vi får ta det viktigaste:
Än så länge har jag hunnit få tre myggbett, ätit två avocado och gått en veckas språkskola (och lärt mig mer grammatik än vad jag gjorde under alla mina tre gymnasieår). Jag har spenderat många timmar på en alldeles för luftkonditionerad buss, firat gudstjänst på afrikanskt vis, åkt baklänges i en bil (precis som på den gamla goda tiden i vår volvo), lärt mig räkna på massaj-vis och lärt mig borsta tänderna utan vatten.

Vem vet när jag får internet nästa gång, på torsdag åker jag nämligen ut till min by, Aya. Jag antar att internetuppkopplingen inte är bättre än där jag är nu, i huvudstaden.

tills vidare: glid i frid
bror

Saknar dig!