jodå, jag antecknade visst

Hon pratar om subatomär nivå och om något som small
Hon är dålig på att ända rösten och variera sitt tonfall.
Kanske att det här med global utveckling är viktigt och bra
men just nu är det mest mat som Camilla vill ha.
Kanske att jag borde spetsa örat och försöka förstå
vilka medel vi ska använda och vilken väg vi ska gå
Jag borde intressera mig och försöka besinna
hur man på bästa vis energi kan utvinna.
Kanske går det lättare om jag skriver en melodi
en sång som innefattar allt från medeltemperaturer till entropi.
Eller så skriver jag en dikt för att förstå
fast mest av allt vill jag bara resa mig och gå.
Med sin powerpoint beskriver hon fler än en hierarki
det enda jag förstår av detta är att solen ger oss energi.
Dissipativa strukturer och infantisid
in med syre, ut med koldioxid.
Undra om någon i rummet finner detta intressant
möjligtvis att någon gillade bilden med en elefant.
"Business as usual" fick oss dock att le
men åt allt det andra hon säger trillar huvudet på sne´.
Med skräckblandad förtjusning och en känsla o-underbar
inser jag att vi har åtminstone fem likadana föreläsningstimmar kvar.
Inte för att jag så kunnig inom detta ämne är
men hade jag planerat undervisningen hade den givit oss alla långt mer än såhär.
Ämnet är ju viktigt och uppmärksammas bör
fast det enda som sprider sig i Olsagårdsalen nu är trötthedens odör.
Således kan man till syvende och sist
sammanfatta den här föreläsningen som synnerligen trist.
mk

underbar camilla,

så det var detta hemlighetsmakeri du höll på med medan resten av klassen sov?

Elin vars namn nästan rimmmar på Lenin

HahahH! Klockrent! Kunde inte sagt det bättre själv! :) Men som tur är så är det ju faktiskt bara fem gånger kvar! ;)