fredag

jag tror inte på tvångstankar..helt
jag har dock två halvhemliga tvångstankar själv

1. jag måste öppna brevlådan när jag går förbi den. Det patetiska är att vår gröna brevlåda inte är i bruk längre, vi har en ny, jag måste likväl alltid öppna den där dumma lådan, tänk OM det skulle ligga ett viktigt brev där!

2. Jag trycker inte på Stopp-knappen utanför skolan..det gör ju baara töntar.
Idag var jag egentligen ledig, hade inga lektioner och kunde sova hur länge jag ville.. självklart åkte jag in till skolan iallafall, jag älskar nämligen min fina skola (=jag skulle lyssna på glimåkrakören som sjöng vid caféet).
Hur som haver så var jag ensam skolelev på bussen, jag satt alltså halva bussresan och funderade fram och tillbaka. Ska jag behöva trycka på Knappen? Kanske att jag ska gå fram till chauffören och lite halvglatt tjena godmorgon, stannar du här eller? Nej, jag tänkte åka en station extra, så fick det bli.
När det bara var två hållplatser kvar hoppar en ung tjej på. Hela ansvaret lades plötsligt på denna, helt omedvetande, flickas axlar, hon skulle hjälpa mig ur denna jobbiga situation.. Men jag kunde inte vara säker ju..
Hoppas hon trycker, tryck, tryck, tryck, tryck, snälla!
Några meter kvar.. Pling.
tack du snälla flicka!

Nu ska jag åka skridskor, vita skridskor.
Hanna

haha, du är ju fantastisk!