Om


Om jag hade haft tid så hade jag förmodligen gett mig ut på en lång löptur, jag skulle ha stickat klart mina raggsockar, jag hade bakat julbröd med massa russin & nötter, jag hade förmodligen spelat flöjt i flera timmar, skrivit en sång, sytt klart de många klänningar som jag börjat på, jag hade säkert spelat in en låt på Cubase eller redigerat bilder, om jag hade haft tid hade jag åkt till Myrorna för att fynda, dricka en latte på ett trevligt café, jag hade hälsat på mina syskon i trevligaste staden-Lund, jag hade tittat på en film eller två, jag hade förmodligen bjudit hem massa vänner, kanske gått en långpromenad, spelat piano eller lyssnat på musik, om jag hade haft tid hade jag börjat baka julgodis, jag hade säkert läst igenom körkortsboken fyrtioelva gånger & lärt mig fickparkera, jag hade åkt till USA för att överraska min kusin eller till Horred för att överraska en vän, jag hade ordnat en fotosession med någon snygg vän, jag hade definitivt åkt till morfar och lånat ett zoomobjektiv, jag hade skrivit ett heltrevligt blogginlägg, om jag hade haft tid gjort massa mysiga ting men som det ser ut nu så har jag inte alltför mycket tid. Nej, helgen ska spenderas över min kemibok..
Igår tog jag mig dock tid och åkte till Göteborg för att se New moon med Elin, Matilda, Lina & Viktor. Mycket bra film med mycket fint folk! Det var tur att jag hade Elin med som kunde förklara allt jag inte förstod, är jag denn enda som inte har läst Twiligt-böckerna?! Direkt efter filmen sprang jag&elin till en spårvagn och hann precis med vår trettrettia till Sätila där mor hade julpyntat huset. Jag drack årets andra glögg, åt risgrynsgröt och somnade sen ganska snabbt.
Idag har jag städat mitt rum så det glänser, strykt och bytt till mina julgardiner och hunnit igenom några kapitel i allas vår kemibok...till vilken jag nu ska återvända.
snartsnartsnart är det jul:)
tack&hej